×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

به وقت خبر _ به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت – عصر دوازدهمین روز از ماه شهریور رییس، اعضا و مشاوران شورای اسلامی شهر رشت به اتفاق معاونین شهردار به بحث و بررسی اولویت بندی پروژه های بازآفرینی شهر رشت پرداختند.
در این نشست اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه اعتبارات خوبی در حوزه راه و شهرسازی وجود دارد، اظهار داشت: شهر رشت در حوزه راه و شهرسازی مشکلاتی دارد و در سفر معاون وزیر راه به شهر رشت باید این مشکلات شناسایی و در اختیار ایشان قرار داده شود تا بتوان آن‌ها را حل کرد.
رییس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر لزوم توجه به پروژه‌های بزرگ در شهر رشت، بیان داشت: ما ابتدا باید به فکر پروژه‌های بزرگ بوده و برای تحقق آن‌ها تلاش کنیم زیرا انجام این کار باعث توسعه شهر و استان گیلان می‌شود.
وی با اذعان به اینکه شهر رشت به لحاظ گردشگری ظرفیت بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: ما در رشت دارای کاروان ‌سراهای بسیار خوبی هستیم که توجه به آنها و واحدهای بوم گردی بسیار برای شهر مفید است.
 
فرهام زاهد، نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با بیان اینکه برای توسعه رشت باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود، اظهار داشت: لازمه موفقیت و توسعه هر شهر، مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی ها و انجام کارهای مطالعاتی است که در این خصوص اقدامات خوبی شکل ‌گرفته است.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار لازم به شهر رشت، افزود: امیدوارم در سفر فردای معاون وزیر راه، اعتبار لازم به این شهر داده شود ولی اگر این امر محقق نشد باید برنامه‌های دیگر را برای رسیدگی به وضعیت در حوزه راه و دیگر مسائل پیگیری کنیم.
زاهد با اذعان به اینکه باید بررسی شود این شهرداری، تمام حق ‌حقوق خود را دریافت کرده است یا خیر، اذعان داشت: در مکاتبات با تهران باید معلوم شود این حق ‌و حقوقی که دیگر شهرداری‌ها از آن‌ها برخوردار بوده‌اند به شهرداری رشت تحقق گرفته است یا خیر و در غیر این صورت باید برای دریافت حق حقوق شهرداری رشت تلاش شود.
نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به توافقات انجام‌ شده میان شهرداری رشت با وزارت راه، بیان داشت: در مکاتبات انجام ‌شده میان شهرداری رشت و وزارت راه مقرر شد دو هزار واحد مسکونی در حوزه بازآفرینی شهری در شهر رشت ساخته شود که امیدوارم این امر محقق شود.
وی لازمه ایجاد آرامش در جامعه را توجه به محله‌های فرسوده دانست و گفت: ما در شهر رشت محله‌های فرسوده‌ای داریم که باید برای بهسازی و توسعه آن تلاش کرد که برای انجام این کار باید اقدامات لازم انجام شود.
زاهد با اشاره به میزان قیر اختصاص‌ یافته به شهرداری رشت افزود: هزار و ۱۰۰ تن قیر مقرر شد از طریق وزارت راه به شهرداری رشت اختصاص داده شود تا بتوان مشکلات حوزه راه را در رابطه با آسفالت جاده‌ها برطرف کرد.
14698_06.jpeg (1080×720)
14698_05.jpeg (1080×720)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.